Pokochaj z nami orzechy!!
Pokochaj z nami orzechy!!

 Jak orzechy wpływają na pracę mózgu?

 

Orzechy pozytywnie wpływają na ciało – chronią serce, zmniejszają ryzyko nowotworów, obniżają stan zapalny organizmu i spowalniają proces starzenia się. Badacze wykazali, że orzechy powodują wzmocnienie fal mózgowych. Wszystkie rodzaje orzechów zawierają duże ilości antyoksydantów, czyli związków wspomagających mechanizmy obronne komórek.

Orzechy są źródłem minerałów i witamin - głownie witaminy E. W 28 g orzechów włoskich - niepełna garść znajduje się około 2,6 g kwasów tłuszczowych omega-3. Dla przeciętnego Nowaka stanowi, to aż 200% zalecanej dziennej dawki spożycia kwasów tłuszczowych omega-3.Należy uwążać na dodatki do orzechów - sól i cukier oraz orzechy poddane obróbkom cieplnym - smażenie , prażenie,pieczenie, ponieważ procesy te przyczyniają się do obniżenia wartości odżywczej orzechów i mogą zwiększać ich wartość energetyczną.

Składniki odżywcze orzechów mają potencjalny wpływ na zachowanie zdrowych naczyń krwionośnych oraz redukowanie stresu oksydacyjnego. Zawarte w orzechach melatonina oraz polifenole wykazują działanie neuroprotekcyjne, chroniąc neurony przed działaniem wolnych rodników tlenowych. Składnikach mineralne, zawartych w orzechach mają duży wpływ  na pracę mózgu. Potas jest obecny w płynie wewnątrzkomórkowym, uczestniczy w przewodnictwie nerwowym, podobnie wapń. Jony magnezu biorą udział w pobudliwości tkanki nerwowej oraz tworzeniu neuronów u dzieci. Magnez wpływa też na plastyczność synaps oraz komunikację między neuronami, co jest związane z procesami uczenia się i zapamiętywania.

 

 

Czy orzechy są pełne tłuszczy?

Orzechy są doskonałym,  idealnym źródłem tłuszczu, które można włączyć do codziennej diety. Dzięki swojemu bogactwu zapewniają łatwy dostęp do wielu zdrowych składników. Bardzo bogate w tłuszcz, są orzechy makadamia i pekan, które w 100 gramach zawierają ponad 70 gram tłuszczu. Nie zawsze słuszne jest koncentrowanie się na jednym rodzaju orzechów, powinny być stosowane jako zamienniki z innymi produktami, aby dostarczyć organizmowi prawidłową mieszankę kwasów tłuszczowych nasyconych i nienasyconych.Zawartość nasyconych kwasów tłuszczowych w orzechach jest stosunkowo niska i wynosi od 6 do 26%. Pozostałą część stanowią kwasy jednonienasycone i wielonienasycone. 

Kwasy nasycone zawarte w orzechach to: kwas palmitynowy i kwas stearynowy najpowszechniej występują w orzechach brazylijskich -  są bogatym źródłem selenu. We wszystkich orzechach głównym kwasem tłuszczowym jednonienasyconym jest kwas oleinowy, którego w dużych ilościach s[potykamy w orzechach laskowych i makadamia. Kwas linolowy wiedzie prym pośród wielonienasyconych tłuszczy omega-6 z pominięciem orzechów włoskich – tutaj króluje kwas linolenowy z rodziny omega-3.

Wszystkie orzechy stanowią  źródło składników odżywczych, ich potencjał opiera się na wysokiej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych wraz z ich dużą pojemnością antyoksydacyjną. Najwyższe walory prozdrowotne mają orzechy włoskie.

 

 

Najpopularniejsze odmiany orzechów

Orzechy włoskie to produkt przypominający kształtem mózg. Jest idealnym produktem pozytywnie działającym na ten organ dzięki kwasom tłuszczowym omega-3 i witaminie E. Te same składniki działają cudownie na skórę. Mają silne właściwości antyoksydacyjne dzięki zawartości witaminy E i manganu - te składniki sprawiają, że włoskie orzechy  są najlepszą przekąską dla kobiet w okresie menopauzy. Witamina E pomaga zredukować częste objawy menopauzy, takie jak fale gorąca czy swędzenie skóry, a przy tym chroni serce i mózg. Włosy stają się gęste i lśniące - wszystko za sprawą zawartych w orzechach biotyny i kwasów tłuszczowych omega-3. Serce pozostaje w dobrym zdrowiu dzięki kwasom omega-3,potasowi i magnezowi. Orzechy włoskie zapobiegają cukrzycy, pomagają walczyć z nadwagą,wzmacniać kości - to z kolei zasługa połączenia wapnia i magnezu.

Orzechy Włoskie są zarazem słodkawe i gorzkawe. są chrupiące i świetnie sprawdzają się jako dodatek do sałatek, koktajli owocowych, a także jako przekąska, bez żadnych dodatków. Zmielone mają cudowną konsystencję i mogą stanowić idealny zamiennik ciasteczek w spodzie sernika i krajanek

Korzyści orzechów włoskich

- zdrowy mózg

- piękna cera

- świetne w okresie burz hormonalnych, np. menopauzy

- właściwości antyoksydacyjne

 

 

 

 

Orzechy Nerkowca mają niezwykle różnorodne zastosowania - są cudowne jako oddzielna przekąska, delikatnie podprażone, dodane do stir-fry lub do sałatki. Są bardzo istotnym składnikiem diety osób, które przeszły na weganizm, ponieważ stanowią wspaniały substytut nabiału (są składnikiem wegańskiego sera). Nerkowce smakują wybitnie w formie masła, a także świetnie sprawdzą się do przygotowania wegańskiego sernika.

Nerkowce zawierają sporo składników odżywczych - takich jak miedź, fosfor, cynk, magnez i mangan.

Orzechy Nerkowca kształtem przypominają nerki. Dostarczają organizmowi mononienasycone tłuszcze, wspierające pracę układu sercowo-naczyniowego, a przy tym zapewniają uczucie sytości i energii na długi czas. dzięki nim ochota na czekoladę jest znacznie mniejsza.

Korzyści orzechów nerkowca

- wsparcie dla enzymów

- właściwości antyoksydacyjne

- praca mięśni

 

 

Orzechy brazylijskie pomagają kontrolować cukrzycę i poziom hormonów. Mają nieziemski smak, podobny do kokosa, ale ich konsystencja bardziej kojarzy się z orzechami makadamia. Są bogate w selen. Stanowią źródło tłuszczów mononienasyconych, takich jak kwas oleinowy i oleopalmitynowy - obydwa chronią serce, zapewniają zdrowie skóry i włosów , wzmacniają układ odpornościowy, mają właściwości przeciwzapalne. Tłuszcze te są niezastąpione w diecie diabetyków i tych, którzy cierpią na dolegliwości hormonalne związane z poziomem insuliny.

Orzechy brazylijskie są bogate w mangan,magnez,miedź, witaminy z grupy B,, cynk ,potas,wapń, żelazo i fosfor. Są wspaniałą przekąską, która zabija głód i ochotę na cukier, podnosi poziom energii i dostarcza składniki o właściwościach antyoksydacyjnych i podnoszących odporność. Najwspanialszy na świecie jest ich ziemisty, orzechowy smak - zanurzone w domowej czekoladzie smakują nieziemsko.. Można je posiekać i posypać deser chia lub sałatkę owocową. Są też pysznym składnikiem mieszanki studenckiej.

Korzyści orzechów brazylijskich

- ochrona serca

- zdrowa skóra i włosy

- wzmocnienie odporności


 

Orzechy są niezwykle istotne w odżywianiu. Zalecane jest  aby w codziennej diecie znalazła się jedna ich porcja. Codzienna obecność na naszym talerzu zapewni wiele korzyści zdrowotnych dotyczących działania przeciwutleniającego, obniżającego poziom cholesterol, działania ochronnego dla układu krwionośnego, działania przeciwnowotworowego, przeciwzapalnego, przeciwcukrzycowego, wspomagania procesu redukcji masy ciała.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Darmowa dostawa
Darmowa dostawa (ORLEN Paczka ) już od 149,00 zł.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium